2 października bieżącego roku uczestniczyliśmy w szkolnej wycieczce do Kąśnej Dolnej i Ciężkowic. Oprócz naszej klasy VI w wyprawie wzięli udział uczniowie klas: II, IV, V i VII.

Już o godzinie ósmej zebraliśmy się przed szkołą i czekaliśmy na autobus, który miał nas zawieźć na miejsce. Przed podróżą nauczyciele sprawdzili obecność i przypomnieli o właściwym zachowaniu.

W drodze obserwowaliśmy skąpany w deszczu krajobraz Pogórza Ciężkowickiego i żartowaliśmy, bowiem humory dopisywały.

Najpierw udaliśmy się do Kąśnej Dolnej, gdzie zwiedziliśmy dworek Ignacego Jana Paderewskiego. Tu dowiedzieliśmy się, że budowla pochodzi z pierwszej połowy XIX w. i wraz z parkiem została wpisana na listę zabytków województwa małopolskiego. Jednym z właścicieli dworku był I. J. Paderewski – wybitny pianista i kompozytor, filantrop, mąż stanu oraz współtwórca polskiej niepodległości, o którym obejrzeliśmy piękny film dokumentalny. Po jego emisji mogliśmy podziwiać pamiątki po kompozytorze, m.in. stare fotografie, meble i fortepian mistrza.

Następnie podjechaliśmy do pobliskich Ciężkowic, by odkryć tajemnice Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków. Tu zdobyliśmy sporo informacji na temat różnych gatunków zwierząt, podziwialiśmy ekspozycję ornitologiczną oraz modele  dużych drapieżników. Z zaciekawieniem oglądaliśmy fragmenty siedlisk i zbiorowiska roślinne odtworzone pod podłogą interaktywną. Dużą atrakcją był ,, rejs łodzią podwodną” po naszej Białej i obserwacja życia mieszkańców rzeki.

W drodze powrotnej dzieliliśmy się wrażeniami z wycieczki, dzięki czemu podróż do szkoły minęła niepostrzeżenie.

Uważamy, że była to udana wyprawa, gdyż wzbogaciliśmy swoją wiedzę historyczną i przyrodniczą związaną z naszym regionem. Warto brać udział w podobnych wycieczkach, bo nie od dziś wiadomo, że ,, podróże kształcą”.