W ramach rekolekcji wielkopostnych 16 kwietnia odbyliśmy pielgrzymkę do Tropia. Pomysłodawcą wycieczki był nasz proboszcz, o. Michał Reinke.

Wyruszyliśmy o godzinie 8.30. Po prawie godzinie podróży dotarliśmy na miejsce, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w kościele śś. Świerada i Benedykta. Następnie mieliśmy około pół godziny czasu wolnego, który spędziliśmy nad brzegiem Dunajca, podziwiając piękne widoki. Był to też czas oczekiwania na kolejny etap naszej pielgrzymki, czyli Drogę Krzyżową, którą odbyliśmy w plenerze. Jej końcowym punktem była pustelnia św. Świerada, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

Wycieczka była bardzo interesująca. Myślę, że to dobry sposób na przeżycie rekolekcji i jednoczesny odpoczynek od codziennych obowiązków szkolnych.

Magdalena Dusza, kl. V

We wtorek 16 kwietnia 2019 roku odbyła się pielgrzymka szkolna do pustelni śś. Andrzeja Świerada i Benedykta w Tropiu.

Wyjechaliśmy rankiem około godziny 8.30 spod szkoły. W autokarze wysłuchaliśmy historii o miejscu, do którego się udajemy i o świętych z nim związanych. Gdy dojechaliśmy na miejsce, udaliśmy się na mszę świętą, którą celebrował nasz ojciec proboszcz. Po nabożeństwie udaliśmy się na brzeg Dunajca, aby chwilę odpocząć i zjeść drugie śniadanie. Następnie wyruszyliśmy szlakiem Drogi Krzyżowej, aby dotrzeć do pustelni św. Świerada. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się  do autokaru i wróciliśmy do Lubaszowej.

Wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mieli możliwość uczestnictwa w kolejnych, równie interesujących wycieczkach.